Nam też się czasami zdarza “cheat day”, dlatego pozwalamy sobie używać “ciasteczek” - wszystko zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

MOTYWACJA TRENINGOWA

MOTYWACJA TRENINGOWA

Jak motywować się do wysiłku fizycznego?

Mam problem z motywacją podczas ćwiczeń siłowych, niejednokrotnie opuszczam treningi, często ćwiczę bez przyjemności, wręcz z bólem na twarzy. Moje pytanie: „jak motywować się do wysiłku fizycznego, czego unikać, a na czym skupiać uwagę, by zwiększyć własne zaangażowanie w czasie trwania treningu? Co może poprawia motywację na siłowni?”

Ćwiczenia na siłowni bez odpowiednio wysokiego poziomu motywacji szybko mogą stać się nudne i monotonne, co w konsekwencji może spowodować zniechęcenie się do wysiłku fizycznego oraz odstąpienie od zalecanego aktywnego i zdrowego sposobu spędzania wolnego czasu. Motywacja – źródło wzmacniające ludzkie działania, jest nieodłącznym elementem treningu sportowego, ponieważ wpływa na zaangażowanie i końcowy sukces w postaci czy to lepszej kondycji i siły mięśniowej, czy wyglądu zewnętrznego.

Jak zwiększać chęci do ćwiczeń?
Otóż najlepszym i stosunkowo prostym sposobem na znaczącą poprawę zaangażowania w czasie treningu jest otaczanie się podczas owego trenowania odpowiednimi motywatorami, czyli czynnikami wpływającymi na podniesienie motywacji w obszarze aktywności ruchowej. Druga istotna rzecz to unikanie przeciwieństw -demotywatorów, czyli czynników zmniejszających chęci do wysiłki siłowego. Motywatoty i demotywatoty to wszystkie elementy, sytuacje i zdarzenia, które albo denerwują (wyzwalają negatywne emocje) albo działają kojąco na psychikę (wyzwalają pozytywne emocje). Pomiędzy motywatorami i demotywatorami istnieje delikatna granica, którą często przekracza się mimowolnie. Ten sam czynnik może wpływać na jedną osobę motywująco, natomiast na drugą wręcz odwrotnie.

Czynniki, które mogą wpływać na motywację do ćwiczeń, uporządkowano poniżej w tabeli. Naturalnie zostały wymienione tylko niektóre elementy wpływające na psychikę ćwiczącego.

1. Wyznaczenie celu ćwiczeń, który jest w naszym zasięgu.

2. Plan treningowy.

2. Duża różnorodność ćwiczeń

4. Postępy motoryczne w czasie trenowania.

5. Postępy wizualne w okresie trenowania.

6. Pozytywny stosunek do ćwiczeń.

7. Miejsce ćwiczeń, które w pełni spełnia nasze oczekiwania.

8. Ludzie z którymi trenujemy.

Ilość czynników motywujących i demotywujących jest o wiele dłuższa, na każdego wpływa co innego. Jednak większość z powyższych czynników da się sprowadzić do wiedzy na temat ćwiczeń siłowych. Dlaczego? To WIEDZA jest odpowiedzialna za przekraczanie wspomnianej wyżej cienkiej granicy pomiędzy motywatorami i demotywatorami, to WIEDZA pozwala wybrać cel ćwiczeń zgodnie z możliwościami, to WIEDZA pozwala stworzyć dobry i skuteczny trening, to WIEDZA dostarcza informację o przewidywalnym czasie wystąpienia poprawy wyglądu. Jasny płynie z tego wniosek, aby zwiększyć motywację do ćwiczeń należysystematycznie pogłębiać wiedzę o ćwiczeniach siłowych, aerobowych, zasadach i metodach treningowych oraz własnym organizmie. Tylko to warunkuję przetrawianie w chwilach słabości i czerpanie radości z ruchu.

Źródło: trener.pl

Z dumą prezentujemy naszych sponsorów i partnerów

http://www.cisowianka.pl/ https://patriotic.pl/ https://formotiva.pl/pl/ http://www.steprecords.pl/ https://zrzutka.pl https://www.militaria.pl/ https://tarczynski.pl/ https://tolpa.pl/
http://www.logo24.pl/ http://www.eska.com https://www.maratonypolskie.pl/ https://www.festiwalbiegowy.pl/ http://biegowe.pl https://www.magazynbieganie.pl/ https://bieganieuskrzydla.pl/ https://kochamwroclaw.pl