Nam też się czasami zdarza “cheat day”, dlatego pozwalamy sobie używać “ciasteczek” - wszystko zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Jak radzić sobie z urazami po biegu?

Jak radzić sobie z urazami po biegu?

Aktywność fizyczna to przede wszystkim pozytywne emocje i dobra zabawa. Czasem jednak może prowadzić do różnego rodzaju bolączek. O tym, jakie są najczęstsze urazy biegaczy, a także jak sobie z nimi radzić opowiada fizjoterapeuta szpitala Vratislavia Medica, Łukasz Smolarczyk.

- Najpowszechniejszym urazem wśród biegaczy jest naderwanie mięśnia. Objawia się silnym bólem, niedyspozycją i może prowadzić do długotrwałej przerwy w treningach. Wyróżniamy 3 stopnie uszkodzenia: w pierwszym powstaje nieznaczny obrzęk oraz krwiak, często zwany naciągnięciem mięśnia. W I i II stopniu to naderwanie. Obiektywnym badaniem określającym stopień uszkodzenia mięśnia jest USG dynamiczne – wyjaśnia Łukasz Smolarczyk.

Zastanawiasz się, dlaczego to akurat Ty doznałeś urazu? Ich najczęstsze przyczyny to m.in.: brak lub niewystarczająca rozgrzewka, długotrwałe przeciążenia i przetrenowanie, nieodpowiednia dieta lub odwodnienie organizmu, nadmierne rozciąganie mięśnia lub nieprawidłowa technika wykonywania ćwiczeń.

Leczenie urazów to w pierwszej kolejności praca z obrzękiem i krwiakiem, a także walka z bólem. Tutaj można zdecydować się na zastosowanie maści kojącej, np. Fortiven Activ Gel. Produkt posiada największą na rynku dawkę heparyny*, dzięki czemu przyspiesza wchłanianie się siniaków i krwiaków, skutecznie łagodzi obrzęki i przynosi ulgę*.

Jednym z zabiegów może być głęboka oscylacja, krioterapia, laseroterapia czy kinesiology taping. Późniejsze formy powrotu do funkcji to szeroko rozumiana terapia z fizjoterapeutą.

- Warto zaznaczyć, że nie zawsze zmniejszenie objawów bólowych równa się z wyleczeniu uszkodzenia. Zbyt wczesny powrót do aktywności sportowej stanowi duże ryzyko powtórnego uszkodzenia – tłumaczy specjalista ze szpitala Vratislavia Medica.

Profilaktyka to przede wszystkim dostosowanie obciążeń treningowych do stanu zdrowia. - Należy pamiętać o odpowiednio przeprowadzanej rozgrzewce, poprawnym wykonywaniu ćwiczeń oraz regularnym rozciąganiu po zakończonym treningu w celu zwiększenia elastyczności mięśni – przestrzega Smolarczyk. Warto urozmaicić również swoją aktywność fizyczną o różnorodne formy ruchu, co wzmocni osłabione grupy mięśniowe.

* -FORTIVEN ACTIV GEL, 2400 j.m./g, żel. Skład: 1 gram żelu zawiera 2400 j.m. heparyny sodowej (Heparinum natricum). Postać farmaceutyczna: żel. Wskazania do stosowania: Miejscowe leczenie wspomagające: chorób żył powierzchownych – zakrzepowego zapalenia żył, żylaków kończyn dolnych; obrzęków, stłuczeń, krwiaków podskórnych. Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na heparynę sodową lub którąkolwiek substancję pomocniczą. Nie stosować na otwarte, krwawiące i sączące się rany, błony śluzowe i okolice oczu, zmiany skórne niewiadomego pochodzenia, zakażoną skórę. Podmiot odpowiedzialny: PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCJI FARMACEUTYCZNEJ HASCO-LEK S.A. 51-131 Wrocław, ul. Żmigrodzka 242E. Przed zastosowaniem należy zapoznać się z zatwierdzoną charakterystyką preparatu. Dalsze informacje dostępne na życzenie.

Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Z dumą prezentujemy naszych sponsorów i partnerów

http://brento.pl/