Nam też się czasami zdarza “cheat day”, dlatego pozwalamy sobie używać “ciasteczek” - wszystko zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Doładuj baterie! Sprawdź, jak dodać sobie energii

Doładuj baterie! Sprawdź, jak dodać sobie energii

Każdy z nas napewno miał lub ma problem ze wstawaniem rano, przysypaniem w ciągu dnia lub byciem kompletnie zmęczonym wieczorem. Jak sobie z tym poradzić? Przeczytaj artykuł od Profood i sprawdź, w jak prosty sposób można doładować baterie!

Podstawą wyregulowania dnia jest odpowiedni sen. Jeśli zadbamy o odpowiedni cykl dobowy oraz higienę snu, znacznie poprawi się jakość całego dnia oraz zmniejszą się problemy ze wstawaniem. By o to zadbać, warto zastosować kilka prostych zasad, które wpłyną na wyregulowanie rytmu dnia.


Podstawą jest zachowanie odpowiednich godzin snu. Najlepsza pora, by położyć się spać to 21:00-22:30, kiedy następuje najwyższy poziom melatoniny, hormonu snu. Zmuszając się do siedzenia dłużej, zaburzamy naturalny rytm procesów fizjologicznych i wpływamy negatywnie na gospodarkę hormonalną, jak na przykład insulinę. Dbając o odpowiednią porę snu, organizm powinien naturalnie wybudzać się w godzinach porannych – sam wyreguluje sobie tą porę i to, ile snu potrzebujemy.

Podczas snu istnieje wiele różnych czynników, które mogą go zaburzać. Istotnym elementem jest całkowite zaciemnienie sypialni, by stworzyć jak najbardziej naturalne warunki (na dworze w nocy jest przecież ciemno). Rano warto od razu odsłonić okna, by dać sobie zastrzyk światła słonecznego, które całkowicie wybudzi nasz organizm. Można też zainwestować w symulator świtu, czyli budzik, który emituje niebieskie światło o poranku. Światło to powoduje, że melatonina przestaje być wydzielana i wzrasta poziom kortyzolu, która pozwala nam się wybudzić.

Ważne jest, by na noc wyłączyć wszystkie źródła światła – nawet migająca lampka od telewizora zakłóci nam ciągłość snu przez nasze receptory w skórze. Warto również wyłączyć Wi-Fi i wszystkie źródła energii elektrycznej, ponieważ emitowane fale rozpraszają nasz organizm. W sypialni powinno być też cicho. Można również przygotować swój organizm do snu – zainstalowanie filtrów światła niebieskiego na telefonie i komputerze spowoduje, że melatonina będzie wydzielana w odpowiedni sposób. Ciężko jest wymagać, by odkładać sprzęt elektroniczny około 18.00, warto jednak podjąć takie wyzwanie.


W ciągu dnia trzeba zadbać o ciągłą aktywność. Żyjemy w cyklach 90-minutowych, warto więc postarać się, by co 90 minut wstać, przejść się i dokładnie rozejrzeć. Im więcej przestrzeni „zeskanujesz”, tym lepiej odpoczniesz przez te parę minut. Dodatkowo, jeśli rozprostujesz nogi, przejdziesz się i odetchniesz na chwilę, pozwoli Ci się to zrelaksować. Możesz również skorzystać z opcji drzemek – od 15 do 90 minut rano (najlepiej między 12:00 a 14:00) i do 30 minut pomiędzy 17:00 a 19:00 (by nie zaburzyć snu później). Nie musisz nawet zasypiać! Wystarczy, że na chwilę pozwolisz myślom płynąć swobodnie, zamkniesz oczy i odetchniesz.

Przydatna będzie również zdrowa dieta – niektóre produkty mogą Cię zamulać. Wiadomo, fastfoody czy słodycze nie wpływają pozytywnie na organizm. Energii może dodać odpowiednia dieta dobrana u dietetyka, bogata w witaminy i minerały potrzebne Twojemu organizmowi do pracy. Ostatnią pomocą, oczywiście dodatkową, mogą być suplementy. Możesz stosować preparaty przedtreningowe, w trakcie treningu oraz po. Do wyboru są również preparaty ziołowe na cały dzień. Wszystkie z nich powinny być dobrane w dawkach indywidualnych pod okiem dietetyka. Warto pamiętać, że wszystko powinno być dobrane do konkretnej osoby i jej potrzeb.


Na energię w ciągu dnia składa się wiele elementów. Nie warto stosować suplementów, jeśli inne aspekty w ciągu dnia są pomijanie. Ciężko jest oczekiwać cudów i nagłych zmian, jeśli nadwyrężamy organizm na przykład chodzeniem spać o 3 w nocy lub żywiąc się głównie fastfoodami. Jeśli pod uwagę będą wzięte wszystkie wyżej wspomniane elementy, dobrym wsparciem dla organizmu mogą być różne stacki suplementacyjne. Pamiętajcie jednak, że tabletka nie zastąpi Wam snu, regeneracji, odpoczynku, dobrej diety i aktywności fizycznej. We wszystkim pokieruje Cię dobry dietetyk.

Profood to zespół dietetyków oraz trenerów personalnych. Zawodowo zajmują się poprawianiem komfortu życia poprzez dobór odpowiedniej diety dla sportowców, sportowców-amatorów, osób z przypadkami klinicznymi, a także osób zdrowych, chcących poprawić jakość życia.

Z dumą prezentujemy naszych sponsorów i partnerów

http://brento.pl/